4 op de 10 zzp’ers in Nederland wordt zeer frequent telefonisch benaderd door partijen die een aanbieding willen doen. Dit blijkt uit onderzoek van de Kamer van Koophandel (KvK) naar hoe ondernemers de openbaarheid van het Handelsregister ervaren. 

Om de overlast van telefonische benadering voor ondernemers te beperken gaat de KvK het telefoonnummer van eenmanszaken, vof’s en maatschappen niet meer verstrekken in het online adressenbestand. Dit is een maatregel die de KvK op korte termijn zelf kan nemen zonder dat een wetswijziging nodig is.

Het kanaal waarop ondernemers het meest benaderd worden is de telefoon (78%), gevolgd door e-mail (57%) en adres (17%).

Online Data Dialoog
Het onderzoek is onderdeel van een bredere datadialoog. Vanaf 8 november is het Online Data Dialoog Platform live op www.kvk.nl/datadilemmas. Iedereen kan hier meedenken over oplossingen van dilemma’s die spelen bij het thema ‘Openbaarheid van het Handelsregister’.

Bron: kvk.nl